ارتودنسی کودکان

شما اگر مدعی هستید والدین وظیفه شناسی هستید حتما باید از سنین 6-7 سالگی باید کودک خود را به منظور بررسی وضعیت دهان و دندان نزد یک دندانپزشک ببرید که در صورت وجود ناهنجاری های دندانی و فکی وی را به یک متخصص ارتودنسی دندان کودکان ارجاع دهد.

دلیل اهمیت ارتودنسی دندان کودکان چیست؟

به توصیه بهترین دندانپزشکان شما موظف هستید که سالانه دو بار فرزندان خود را به منظور بررسی وضعیت دهان و دندان نزد دندانپزشک ببرید که در صورت نیاز ارتودنسی دندان در سنین کودکی انجام شود. به گفته متخصصین ارتودنسی بهترین سن ارتودنسی دندان سنین کودکی و نوجوانی است؛ زیرا در این سنین استخوان های فک و لثه شما در حال رشد هستند و انعطاف پذیری بیشتری دارند؛ بنابراین درمان شما سریع تر و با هزینه کمتر انجام می شود.

در صورتی که فرزند شما مشکلات زیر را داشته باشد انجام ارتودنسی کودکان پیشنهاد می شود:

  • دندان های کج
  • اوربایت یا آندربایت
  • موقعیت نادرست فک
  • فک زدن یا کلیک کردن
  • به طور تصادفی اغلب زبان یا پهلوی گونه را گاز می گیرند.

مزایای انجام ارتودنسی کودکان چیست؟

توصیه اکثر دندانپزشکان این است که در سن 7 سالگی حتما فرزند خود نزد یک دندانپزشک ببرید. مشکلاتی مانند شلوغی بیش از حد، ناهماهنگی بایت، از دست دادن دندان ها یا مکان های اشتباه رویش در این سن آشکار می شود.

مراجعه به دندانپزشک در سنین پایین لزوماً به این معنی نیست که کودک شما حتما نیاز به ارتودنسی دندان کودکان دارند. بلکه در صورت مراجعه به موقع به یک دندانپزشک از مزایای زیر بهره مند می شوید:

  • رشد و نمو مناسب فک: تشخیص زودهنگام دندان های پرتراکم یا ناهماهنگی بایت ممکن است زودتر اصلاح شود و از کشیدن دندان در آینده جلوگیری شود. همچنین می تواند باعث رشد و توسعه مناسب فک شود.
  • جلوگیری از جابه‌جایی دندان‌ ها: همه دندان ‌های شیری زمانی که قرار است نمی‌ افتند. گاهی اوقات با رشد دندان دائمی در جلوی آن، دست نخورده باقی می مانند. این ممکن است باعث جابجایی و ناهماهنگی شود که در ابتدا قابل پیشگیری است.
  • پایین آمدن هزینه های درمان: نرخ ارتودنسی دندان کودکان بسیار کمتر از زمانی است که این درمان در سنین بزرگسالی انجام می شود.

بهترین سن انجام ارتودنسی

به توصیه انجمن ارتودنتیست های امریکا و انجمن دندانپزشکی آمریکا والدین باید کودکان خود تا سن 7 سالگی برای انجام معاینات نزد یک دندانپزشک ببرید. در این سن مشکلات نوظهور فک و دندان تشخیص داده می شود و درمان راحت تر انجام می شود.

بهترین سن ارتودنسی سنین 9 تا 14 سالگی است. در این بازه سنی استخوان های فک کودک در حال رشد است و تغییرات با ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک راحت تر اعمال می شود.

 

۰ ۰

بهترین روش تدریس زبان به کودک، اغلب به عنوان روش گفتار محور مشهور است. این روش بر اساس فرضیات روانشناسی شناختی توسعه‌یافته و با موفقیت استفاده می‌شود. در این روش، تمرکز بر ارتباط زبان با معنا، واژگان و عبارات روزمره‌ی زندگی و تجربیات فردی کودکان قرار دارد. از طریق بازی‌ها، آهنگ‌ها، داستان‌ها و فعالیت‌های چند حسی، کودکان به تجربه زبان در موقعیت‌های واقعی می‌پردازند و زبان را در زمینه‌های مختلفی مثل شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن تمرین می‌کنند. این روش با استفاده از تکرار، تقویت حافظه و تقویت مهارت‌های زبانی را ترویج می‌کند و به کودکان اعتماد به نفس زبانی می‌دهد.

 

همچنین، توجه به محیط زندگی طبیعی کودکان و ایجاد فرصت‌هایی برای استفاده از زبان محیطی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال، ارتباط با دیگر کودکان و بزرگسالان، بازی‌های خانوادگی، سفرهای آموزشی و حضور در موقعیت‌های مختلف اجتماعی می‌توانند به کودکان کمک کنند تا زبان را به صورت طبیعی و بهتری فرا بگیرند. به کودکان اجازه دهید که در محیط‌های متنوع و واقعی با زبان در تعامل باشند و تجربه‌های جدیدی کسب کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.